Kilka sposobów na reklamowanie firmy

Kilka sposobów na reklamowanie firmy

Firmy usługowe działające na rynkach lokalnych to zwykle mniejsze, stale rozwijające się biznesy. W ich przypadku warto inwestować w reklamę zewnętrzną, ponieważ na niewielkim rynku jest zdecydowanie skuteczniejsza niż inwestycja w reklamę krajową. Oto kilka propozycji, które warto sprawdzić.

Reklama zewnętrzna

Firma ulokowana w dużym mieście oznacza zwykle większą konkurencję, dlatego inwestycja w różne formy reklamy, również te dalszego zasięgu, ma na celu pozyskać klientów także spoza miasta docelowego lub pod inne, dopiero co otwierane, filie działalności działające w innych miejscowościach. Na mniejszym rynku lokalnym warto jednak skupić się na podstawowych formach reklamy, od których zaczyna każdy pracodawca. Jest to odpowiednie oznakowanie miejsca sprzedaży (etykiety samoprzylepne, reklama na szybie, bilbord nad stanowiskiem w pasażu, oznakowane drzwi). Spraw, aby Twój lokal był widoczny z zewnątrz.

Dopiero drugim krokiem jest reklama zewnętrzna, która nie znajduje się tuż przy lokalu, a ulokowana może być w jego pobliżu. Może być to ulotka/plakat na słupie informacyjnym, banner, tabliczka informacyjna, a nawet reklama na pojazdach. Do jej zaprojektowania możesz wykorzystać komputerowe programy graficzne, a jej wydruk zamówić w drukarni lub zainwestować w pełny pakiet usług: projektowanie i wydruk. Możesz też zamówić broszury i ulotki, które rozdasz, a także profesjonalne wizytówki.

Reklama w sieci

Jeżeli na zewnątrz publikujesz już krótki spot reklamowy na bilbordzie, nic nie stoi na przeszkodzie, by wrzucić go również do sieci. Jako firma możesz założyć sobie profil w mediach społecznościach (Facebook, Instagram), warto posiadać też profil firmy w Google oraz swoje konto na YouTube. Jeżeli produkcja spotów reklamowych nie jest Ci zagadnieniem obcym i zdecydowałeś się na inwestycję w reklamę tego typu, to właśnie sieć jest odpowiednim miejscem do jej publikacji. Jesteś w stanie dużo zaoszczędzić, nie inwestując w reklamę telewizyjną czy radiową. Internet zadziała jak poczta pantoflowa, jeśli zaledwie kilku Twoich stałych klientów pochwali Twój produkt w sieci.

Warto zadbać o stronę graficzną portali, szczególnie o to, by zdjęcia publikowane na Instagramie i Facebooku były wysokiej jakości. Przydać Ci się mogą profesjonalne obiektywy, aparat i statyw – aby sfotografować lokal z zewnątrz oraz wewnątrz. Twoim „must have” jest profil na Instagramie tym bardziej, gdy branża, w której się specjalizujesz, dotyczy gastronomii lub sztuki rękodzielniczej. Pamiętaj, by zakres reklamy dostosować do rodzaju klientów, do których chcesz dotrzeć.

Z tego tytułu zastanów się kilka razy, zanim wykorzystasz do reklamy swojej działalności prasę. Reklama prasowa nadal uchodzi za skuteczną, a koszty ogłoszeń nie są już tak drogie jak dawniej. Jeżeli jednak twoim klientem docelowym jest klient młody, zdecydowanie bardziej opłacać Ci się będzie inwestycja w reklamę sieciową.