Trzy sposoby na dobre relacje z partnerami handlowymi
Firmy współpracujące ze sobą powinny stale dbać o wzajemne relacje na bardzo dobrym poziomie. Dzięki temu komunikacja między podmiotami i ich pracownikami będzie przebiegała sprawnie. Procesy decyzyjne związane z ważnymi kwestiami biznesowymi będą podejmowane zgodnie i zostaną wdrożone bez problemów. Sprawdź trzy sposoby na stworzenie i utrzymanie dobrych relacji B2B.
Zawsze dotrzymuj umowy
Nie ma nic gorszego niż niedotrzymanie umowy handlowej przez jedną ze stron. Niewywiązanie się z ustalonych zasad współpracy może skutecznie obniżyć poziom zaufania, który na późniejszym etapie współpracy ciężko będzie odbudować. Niezależnie od tego, czy twoim partnerem jest hurtownia wielobranżowa, niewielki sklep, czy jednoosobowa firma powinieneś pilnować terminów opłaty faktur, dostaw zamówionych produktów, rozpatrywania reklamacji oraz odpowiadania na wszelkie wiadomości i wątpliwości. Dobra relacja między partnerami handlowymi powinna być również szczera, więc nie ukrywaj wad produktów, ani nie proponuj niesprawdzonych rozwiązań. To pomoże zbudować trwałą relację i wzmocnić jej więzy.
Pamiętaj o partnerach przy okazji świąt
Dobrą i sprawdzoną praktyką jest pamiętanie o swoich kontrahentach przy okazji świąt Wielkanocnych, czy Bożego Narodzenia. Warto podarować im niewielki prezent, najlepiej firmowy gadżet z logo. To mogą być np. powebanki reklamowe, parasolki, okulary czy długopisy. Nie musisz wydawać fortuny na takie produkty. Możesz wykorzystać te, które masz już w swoim magazynie lub stworzyć specjalną, edycję limitowaną dla swoich partnerów z okazji jakiegoś święta. Dołącz do tego indywidualnie przygotowaną kartkę z logo firmy i uprzejmymi życzeniami. Gwarantujemy, że taki gest ociepli stosunki między kontrahentami i zostanie w pamięci na długo. Warto dbać o dobry poziom takich relacji, ponieważ zdecydowanie wpływa on na decyzje biznesowe podejmowane przez partnerów.
Wspólne wyjazdy integracyjne
Kolejnym dobrym sposobem na zbudowanie i utrzymanie bardzo dobrych relacji w biznesie jest organizacja wspólnych wyjazdów. Nic tak nie integruje ludzi, jak wycieczki, gry i zabawy, w których muszą trochę ze sobą rywalizować. Najlepiej, żeby taką integrację przeprowadziła profesjonalna firma, która będzie koordynować całe przedsięwzięcie. Połączenie w jedną drużynę osób z dwóch firm to doskonały sposób na stworzenie nowych relacji i zaciśnięcie obecnych znajomości. Dobrze wybrać dyscyplinę, w której większość się odnajdzie, to wpłynie na większy poziom zainteresowania i zaangażowania w integrację.